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SECTION 2: New Features
セクション2:新しい機能


This update adds three significant new features to the panel.
この最新版はパネルに3つの著しい新しい特徴を加えます。
First, we offer the option of using a different EADI display called the “Pegasus-style EADI”.
最初に、私たちは、「ペガサススタイルEADI」と呼ばれる異なるEADIディスプレイを使用するオプションを提示します。
Second, the “rising runway” display has been added to both EADIs.
次に、「ライジング・ランウェイ」ディスプレイは両方のEADIに加えられました。
And third, we have added the FIX page to the FMC.
また、第3に、FMCにFIXページを加えました。


A. Pegasus Style EADI
  ペガサス・スタイルEADI


Some 767s come equipped with an alternate type EADI.
ある767sは代替タイプのEADIを装備して来ます。
This style EADI replaces the Fast/Slow gauge with an animated speed tape display.
このスタイルEADIはFast/Slowゲージをアニメ表示のスピード・テープ・ディスプレイに取り替えます。
The annunciator displays have also been completely rearranged.
表示器ディスプレイは完全にならびかえられました。
Although the presentation looks different, the annunciation text and purpose remains the same as with the standard EADI.
プレゼンテーションは異なっているように見えますが、通知テキストおよび目的は標準のEADIと同じ物のままです。
This alternate EADI has been dubbed the “Pegasus-style EADI”, while the original EADI is called the “Standard-style EADI”.
オリジナルのEADIが「標準のスタイルのEADI」と呼ばれている一方この交互のEADIは「ペガサススタイルEADI」とあだ名をつけられました。





To switch between the two EADIs, use the “Realism & carrier options…” sub menu of the B767-300 Menu.
2つのEADIを切り替えるためには、B767-300メニューの「リアリズム&キャリアーoptions…」サブメニューを使います。





The following options are presented on that menu:
次のオプションがそのメニュー上で示されます:
Looking at the left scroll bar menu, there are two choices presented.
左のスクロール・バー・メニューを見ると、2つの選択があります。
Select the “Standard-style EADI” to have the same EADI that came with the original package.
オリジナルのパッケージに付属したのと同じEADIを使用するには「標準のスタイルのEADI」を選択してください。
Select the “Pegasus-style EADI” to select the new EADI provided in this update.
この最新版で提供される新しいEADIを使用するには「ペガサススタイルEADI」を選択してください。
There is no limitation on switching EADI styles in the sim.
simの中のEADIスタイルを切り替えることに制限はありません。
Therefore, it is possible to switch EADI styles “on-the-fly” at any time.
したがって、EADIスタイルは「飛行中でも」いつでも切り替えることが可能です。

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The scroll menu on the right side is for selection of the desired flight director style.
右側のスクロール・メニューは、希望のフライトディレクター・スタイルの選択のためにあります。
You can now choose between the double-cue (release version) and the new single-cue type flight director (explained in part “B” below).
ダブル・キュー(リリース・バージョン)と新しいシングル・キュータイプのフライトディレクター(下の「B」でも説明する)を選ぶことができます。


The only new feature of the Pegasus EADI that needs explanation is the Speed Tape display.
説明を必要とするペガサスEADIの唯一の新しい特徴は速度テープ・ディスプレイです。
Everything else about this new EADI is the same as the Standard version, except that the data has been rearranged in a different presentation.
他のすべてはこの新しいEADIのまわりに、データが異なるプレゼンテーションで並べ替えられた以外は、標準版と同じです。

The current airspeed is shown on both a moving tape and a digital display.
現在の対気速度は、動いているテープおよびディジタル・ディスプレイの両方に示されます。
In this picture, the current speed is 118 knots as shown digitally.
この写真で、現在の速度はディジタルで示されるように118ノットです。
The box pointer points to 118 on the moving speed tape that scrolls behind the digital display.
ディジタル・ディスプレイの後でスクロールする動く速度テープ上の118にボックスポインターが表示されています。


The green arrow pointing up from the box is a “speed trend” display.
ボックスから上昇して指す緑の矢印は「速度傾向」ディスプレイです。
This arrow points in the direction of acceleration (or deceleration) and points toward the approximate speed your aircraft will achieve within the next 10 seconds.
この矢印は、次の10秒以内にあなたの航空機が達成する、近似の速度への加速(あるいは減速)およびポイントの方向に表示されます。


The “1” and the “R” indicated along the side of the speed tape are the Vspeed displays based on the data programmed into the FMC.
速度テープの側に沿って示された「1」および「R」は、FMCへプログラムされたデータに基づいたVspeedディスプレイです。
The pink double line is the currently commanded MCP speed on the AFDS.
ピンクの2重線はAFDSの現在命じられているMCP速度です。


The red boxes displayed along the side of the speed tape represent speed limits.
速度テープの側に沿って表示された赤いボックスは、最高制限速度を表わします。
In this case, the upper flap speed limit is displayed for flaps 30 (the limit is 170 knots).
この場合、上部のフラップ最高制限速度は、フラップ30(限界は170ノットです)のために表示されます。
For each flap selection, the speed limit line moves accordingly to indicate the upper flap speed limit.
各フラップ選択については、最高制限速度ラインが上部のフラップ最高制限速度を示すため動きます。
If flaps are set to 0, the speed limit line displayed on the tape is the Vmo/Mmo.
フラップが0にセットされる場合、テープに表示された最高制限速度ラインはVmo/Mmoです。


In addition to the upper speed limits, the same type of red boxes also display for the stall speed (not pictured).
上部の最高制限速度に加えて、同じタイプの赤いボックは、さらに失速スピード(描写されていない)のためのディスプレイです。
When in view, the stall speed shown on the tape is based on current flap configuration and aircraft weight.
視界中にいる場合、テープに示された失速スピードは現在のフラップ位置および航空機重量に基づきます。


The box containing four dashes below the speed tape is the digital Mach speed indicator.
速度テープより下の4つのダッシュを含んでいるボックスはディジタル・マッハ速度表示です。
The dashes are replaced by the digital Mach speed indication when the aircraft is operating at Mach .400 and above.
航空機がマッハ .400以上で飛行している場合、ダッシュはディジタル・マッハ速度表示と取り替えられます。

The Pegasus-style EADI also contains the new “rising runway” display described in the next section.
ペガサススタイルEADIは、さらに次のセクションに記述された新しい「ライジングランウェイ」ディスプレイを含んでいます。
Although not pictured in the explanation below, the display of the rising runway is the same for both EADIs.
説明として下に描写されませんでしたが、ライジングランウェイのディスプレイは両方のEADIに対して同じです。